Master’s Research
角伊織
SUMI Iori
Connected Reality Live
ライブ協力:NxPC.Lab アプリケーション制作:Unreal Engine(仮想空間の制作)、Photon Cloud(マルチプレイヤー化)、Agora.io(映像、音、照明の信号のリアルタイム送受信)
物理空間と仮想空間を接続して行うライブ体験。映像、音、照明の信号のリアルタイム送受信と仮想空間における観客の情報の共有を行い、物理空間と仮想空間を接続したライブ体験を行う。空間を接続することによってオンラインでのライブでは見えにくい存在や反応の認識が可能となり、照明演出などの空間演出の拡張が可能となる。
Live Performances That Connect Physical and Virtual Spaces. The created system transmits and receives video, sound, and lighting signals in real-time and shares audience information in the virtual space to create a live experience that connects the physical and virtual spaces. By connecting spaces, the recognition of presence and reactions that would be difficult to see in an online live performances becomes possible, and the expands the possibilities of spatial effects, such as lighting production.